Fredagen 13 mars

Jag vid 7.00tiden så åkte vi från ett snöigt Göteborg mot sydligare brädd grader...
Vi åkte via Landskrona mot Malmö och Öresundabron mot Rödby …
Redan i Danmark så såg man skillnaden i naturen det var mycket grönare gräs vid vägkanterna och lite början på nyanskilnader på träden..inte så grå-bruna utan mer åt det gröna hållet...lite regn och en och annan solglimt....
Vi kom till Rödby och hade tur och fick åka ombord på färgan direkt.. efter 45 min så var vi i Tyskland som den här gången bara är en transport sträcka..Vi låg på en Truck-stop tidigt sängende blev det..

Dagens etapp blev Göteborg-Landskrona-Rödby-Puttgarden-Hamburg och 10 mil innan Hannover

ca: 70mil blev dagens etapp.

Fredagen 13 mars  Jag vid 7.00tiden så åkte vi från ett snöigt Göteborg mot sydligare brädd grader...  Vi åkte via Landskrona mot Malmö och Öresundabron mot Rödby …  Redan i Danmark så såg man skillnaden i naturen det var mycket grönare gräs vid vägkanterna och lite början på nyanskilnader på träden..inte så grå-bruna utan mer åt det gröna hållet...lite regn och en och annan solglimt....  Vi kom till Rödby och hade tur och fick åka ombord på färgan direkt.. efter 45 min så var vi i Tyskland som den här gången bara är en transport sträcka..Vi låg på en Truck-stop tidigt sängende blev det..

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0