Jouksengi 7-9 Juli

Vi åkte upp till polcirkelbyn Jouksengi och ställde oss på marknaden...
vi åkte förbi Övertorneå som på vintern inte har någon gatubelysning... nu har de visst kommit överrens..


Här har jag köpt medecin för min hosta som jag haft...


Här ska vi göra skyltar för marknaden...


Nu har vi satt upp marknadsbordet...det gick riktigt bra för att vara första gången...


Här har Mikkis satt upp SolenDesign skylten...


Kl.8 så var det dags att börja plocka upp sakerna på bordet...men det var så mycket mygg...


Som tur är så fick jag låna lite Mygga av våran granne Inger...


Jag får plocka om smyckena lite... för att få plats...


Här är våra trevliga grannar Inger och Tage från Solna (deras marknadsstånd)... de sålde strumpor...


Nu har jag plockat upp allt och bara väntar på kunder...


Det kom några men de bara tittade ..."skulle ta en runda bara..."


Lite fika eller något....det var det enda att göra... kallt,mygg och inga kunder...


Tur vi hade Inger och Tage att prata med...

Till Startsidan

Trackback
RSS 2.0