Marknader

Marknad i "Banan Byn"


Vaje onsdag är det marknad...


Här fraktas varorna på olika sätt...med bil...


och med åsnor...


det finns mycket olika saker...


grönsaker är det mest av...


de läggs upp på olika sätt...


även en del kryddor finns...



levande höns...


nya och begagnade saker...


Marknaden i Agadir


Souk...


en av ingångarna...



här var det grönsaker och frukt...


några städade...


olika oliver...


en hel del folk och Leif...


bruna höns...


vita kycklingar...


kryddor...


här tittar jag ,Lena och Sven på ett stånd med mycket prylar...


golvet var inte det planaste att gå på...


Bitten och jag tittar...


här kan man få kläder sydda...


Leif och Sven...


Taginer i mängder....(fungerar ungefär som en lergryta)


en handvevad kvarn och en el driven som mal mandel...och nötter...


här fanns saker ända upp till taket...


Bitten , Leif, jag ,Lena och Sven tar en behövlig vilopaus...


Nu ska vi äta...


här finns tagine kokt fisk....


eller fritterad fisk....


vi tog alla den friterade fisken en del var väldigt gott  några var så där...
lite kladdigt att äta...


behöver man gå på toaleten så får man ta med sig en spann in...


Bitten, Lena och jag på väg till bilen...


vi var inne på Marjan och handlade lite...

Till startsidan
Nästa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0