Nerja-Balcón de Europa en återblick....

 

Här är platsen man kommer upp till från parkeringen....


fina mosaikarbeten på gatan..


Sune kollar in hattarna....men de var inte billiga...


på väg mot "balkongen"...


allt är vitt ....


fina blommor.... men hur vattnas dom...


en lång promenadväg...


vi vill ha glass....jag fick min..... Sune och Eva väljer vad de ska ha för smak...


gott var det....


längst ut på balkongen...


utsikt på ena sidan....


så här ser det ut på andra sidan....


det blåste bra... längst ut på balkongen....


Eva kollar ut över havet...



jag och Eva...


Sune kommer med kameran...


det var en del folk här...


en staty...Alfonso XII


en inskrift .....vem och när


Sune tar kort....


många har nog fotats med den här statyn....


en kanon.... lite väderbiten


en glob med olika hav...



caféer och souveniraffärer...


Sune, Eva och jag på väg mot kyrkan...


en liten fin kyrka....


här inne står de religiösa tronerna som de bär under Samana Santa  (Påskveckan)...


ännu en tron...


ännu en.... med Maria...


Jesus...


ännu en tron...


altaret...


altartavla


ännu en altartavla...


jag och Eva på väg ut ur kyrkan...


rullator är inte gjord för trappor...


även här var det poliser...


mycket folk på serveringarna...


trånga gator...med caféer och affärer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0