Banan byn...

Vi skulle åka ner till "komunalhuset" och lämna in ALLA papper om visum...
om vi vill stanna längre än 3 mån...



Vi fick låna Leifs motorcykel.... först körde Sven ner Lena....
ser livsfarligt ut...


Sen hämtade han mig... som tur är har cykeln tre hjul...
Mikkis cyklade före på en vanlig ...




Vi åkte ner till "Banan Byn"


Här går jag och Lena in till komunalhuset med alla papper som ska lämnas in...
det här landet finns det ingen brist på papper eller stämplar...
här får de inga "musarmar" utan "stämpelarmar"...
Efter 20 min så fick vi våran trave med papper tillbaka ..
nu ska det var 8 passfoton  så nu fick vi gå och ta det....



Det är marknad vissa dagar...


små affärer...


med olika sätt att visa sina varor...


en  av de större gatorna...


på ena sidan finns apotek, fotoaffär och diversse andra affärer..



på andra sidan finns det olika sorters verkstäder...


en smidesverkstad...


en bilverkstad..



här väntar jag på passkorten.. så vi kan åka hem...

Till startsidan


Kommentarer
Postat av: kjell fiskaren i kroksjön med burstner bilen

Hej på dig mikkis ni ser ut att ha det väldigt skönt där borta i bananbyn,viska dra till gran canaria den 5januari i två veckor men utan husbil.



Hälsa alla och en fortsattt revlig resa.

2010-12-16 @ 18:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0